2011. november 12., szombat

Bécsi kávé, pesti lány

Pesti lányként Palotás Petra nekivágott a világnak és meg sem állt a számára boldogságot jelentő Németországig ahol családot alapított. Bár Petra, mint műsorvezető már évek óta eltűnt egyre gyakrabban hallani róla, mint szerző-regényíró. Most megjelent új könyve kapcsán kérdeztük életről, könyvekről, hiányérzetről.

- Hogyan jött a könyv ötlete?
 
- Tavaly megjelent egy novelláskötetem - családról, gyerekekről - aztán valahogy egy kicsit más hangulatba kerültem és elkezdett hiányozni Bécs. Barátnőimmel nagyon sok időt töltöttünk ott. A másik a külföldön szerencsét próbáló fiatal - nyilván az én helyzetem már azért más - de szerintem aktuális és izgalmas téma amikor huszas harmincas fiatalok egy utolsó próbaként nekivágnak a világnak. A valóságshowk pedig...próbáltam görbe tükröt állítani ennek a témának.

- Van-e párhuzam a főhősnő és a te életed között?

- Nem én vagyok Répássy Rebeka. Ugyanakkor vannak olyan szösszenetek, történetek, melyek ihletet adtak egy - hangsúlyozom - fiktív történethez. De például én is utálom a tenger gyümölcseit.

- Hiányzik Magyarország? 
 
- Igen. Kicsit kevesebbet jövök, mint szeretnék. De természetesen szeretem Németországot. Ez most egy ilyen szituáció: amiért ezt az utat választottam, nyilván bizonyos dolgokról le is kellett mondanom sok jóért cserébe.

- Most már író vagy? Vagy egy médiaszemélyiség aki könyveket ír? 

- Érdekes mert tavaly láttam először a nevem alatt, hogy írónő. Bár mitől író az író? Ha olyasvalaki aki könyveket ír akkor igen. Igyekszem.

- Hiányzik a képernyő? 

- Ez egy szerencsés szituáció. A könyv miatt hívnak a tévébe így ez az igényem ki van elégítve. Az álmom az írónő aki műsort vezet. Talán majd egyszer.

- Nem érzed azt, hogy beálltál a sorba? Női szerzők női könyveket "ontanak" a piacra. Talán pont emiatt nehéz...

- Nincs annál nagyobb büszkeség, amikor Fejős Éva vagy például Vass Virág készít velem interjút a könyvem kapcsán. Bízom benne, hogy sikerült kilépnem az előítéletek bűvköréből, hogy egy "tévés" legyek aki könyvet ír. Most úgy látom, hogy nagyon jó úton vagyok találtam egy szuper kiadói hátteret és ha minden jól megy tavasszal már jön az új könyv.

Palotás Petra: Bécsi kávé, pesti lány
Jaffa Kiadó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése